tisdag 1 januari 2008

Nytt år - nya möjligheter

Som den dator-holic jag är kastade jag mig naturligtvis över datorn när jag kom hem ifrån nyårsfirandet. Jag känner mig trött efter nattens få sömntimmar men rik efter ett avslappnande dygn med härliga vänner och god mat. För att hålla mig vaken några timmar till har även datorn genomgått en uppfriskande nyårsrensning. Program har uppdaterats, dokument har sorterats och kastats. Några särskilda nyårslöften har varken jag eller någon annan i familjen avgett. Jag tycker det är svår det där med att lova saker. Vi vet ju alla att förutsättningarna ändras då och då. Det enda jag kan lova är att göra mitt bästa för att vara rädd om mig själv och mina relationer till mina nära och kära. Sedan går det naturligtvis att utmana sig själv när det gäller konkreta löften som rör mat, motion, tv-tittande och annat. Jag hoppas verkligen att jag vågar utmana mig själv, åtminstone till en tv-fri vecka. Tänk vad mycket nya tankar som skulle kunna födas då... Familjen måste hitta tillbaka till vår tv/dator/kompis-fria veckodag som vi alla mådde så bra av. Dessa dagar la sig ett lugn över huset. Barnen hade sina ansvarsområden när det gällde städning och när hela huset var färdigstädat fikade vi tillsammans. Det är inte lätt att hitta en dag som passar alla, men vi ska åtminstone göra ett försök.

/Martina

Inga kommentarer: