torsdag 10 januari 2008

Energikickar

Har åkt på min andra förkylning på en månad. Är inte van vid det här. Brukar kunna stå emot de flesta epidemier. Hade gärna stannat i sängen idag. Men plikten kallar, som vanligt. Det som ger mig energi just nu är:

  • inspirerande arbetskamrater
  • vita tulpaner (måste köpa hem ett gäng till helgen)
  • Bild: JOHI (hoppas det var ok att jag lånade den, den är fantastisk)

  • färskpressad apelsinjuice (fast apelsinerna tog just slut)

Bild: http://www.livsmedelssverige.org/livsmedel/vegetabilier/frukt/frukt_apelsin.htm

  • vänner som accepterar mig som jag är
  • att jag ska lyssna på en föreläsning med en av mina stora inspirationskällor imorgon (henne får ni läsa om i ett inlägg senare idag)


Har ni något recept på en dunderkur mot förkylning får ni gärna maila det till mig martinasmorgonkaffe@gmail.com

Nu tutar brevbäraren. Han har just stoppat ett skrymmande paket i brevlådan. Det ser viss ut som en lampa ifrån IKEA. Måste gå.


Ha en bra dag!

/Martina

2 kommentarer:

annamaria sa...

Vilken mysig blogg du har! Har precis som du pressat två apelsiner - så gott! Ska titta vidare hos dig nu....

Johi sa...

Självklart är det ok att du lånar bilden, särskilt när du länkar till mig *stolt* Trist med förkylning, mitt bästa recept är att bädda ner sig i soffan med en kopp te, favoritmuffinsen, en bunt nya inredningstidningar och någon gammal film typ Pretty woman...