tisdag 29 januari 2008

29 januari 2008

Nä, jag är verkligen ingen vintermänniska. Är så tacksam för att maken kan tänka sig att vara i slalombacken och på skridskobanan med barnen. Själv vill jag helst sitta inne med raggsockar, filt och en god bok när det är kallare än tio minusgrader. En brasa vore inte helt fel heller...varmt o skönt. Å även om jag gillar vitt så längtar jag tills det blir åtminstone lite grönt...ute alltså.

Idag har jag varit på universitetet och pratat med o lyssnat på kollegor och lärare. Så nu är det bara att ta itu med kurslitteraturen. Intressant, men hur ska jag hinna läsa? Det är nog ingen idé att skaffa ny TV på ett tag. I alla fall så har jag bestämt att ha köpstopp i nästan en månad till,
d v s fram till bokrean. När den kommer blir det för plågsamt att inte få shoppa. Dessutom så har jag tänkt få iväg en H&M-beställning (ska ju inte betalas förrän i mars). Där finns ju en del plagg som "jag bara måste ha". Den känslan ska jag jobba vidare på att slippa, det lovar jag. Fram till dess kan jag ju fundera på vilka ytterligare elva saker jag måste rensa ut innan jag får köpa något mer. De senaste veckorna har röjandet stått helt still men å andra sidan verkar ni andra ha legat i på den fronten.
Vi hörs!

4 kommentarer:

Tone Lindblom-Brunes sa...

Hoppas du hade det trevligt i Luleå, det är ju alltid roligt med lite ombyte. Om du väntar ett tag kan du lägga bort barnens vinterkläder (de som är för små...) och räkna av på listen... hehe

Anonym sa...

Att komma förberedd till föreläsningar hjälper mycket, det som går igenom, hamnar ofta på tentan, man får höra det viktigaste. Utan tv hinner man en hel del :)

Peace in mind sa...

Hur var dealen med utrensade saker? Kan bloppis räknas som utrensning, eller finns det förbehåll? I vår familj är jag den enda som avstår TV. De andra har den som någon sorts fond - speciellt mannen - och det tycker inte jag alls om. Fighten går vidare...man kan ju alltid leka Lysistrate o kärleksstrejka kom jag just på:)

Martina sa...

Filuri: Bra idé.

Hannele: Ja, jag tycker att jag har hunnit massor redan efter en vecka.

Anna: Bloppis är ju toppen. Då tjänar du ju dessutom en slant.