söndag 6 januari 2008

En shoppaholics bekännelse

Jag har handlat igen. Den här gången är det riktigt illa, för jag märkte inte ens när det hände. Klockan tjugo över tio på söndagkvällen nås jag av budet att jag vunnit en auktion på Tradera. Jag la ett bud där för ett tag sedan, på en helt ny IKEA-lampa som vi ändå tänkt köpa. Den var billig, den var ny och vi skulle ändå ha köpt den vid nästa IKEA-besök. Dessutom har jag aldrig vunnit någon auktion på Tradera tidigare, trots att jag bjudit friskt, så jag trodde knappt att det gick att vinna. Men plötsligt händer det... Egentligen borde jag väl vara glad. Det blir jag säkert när vi satt upp lampan och ser hur snyggt det blir, men nu tröstar jag mig med Köpstopps-Ankis tredje traktat "om jag absolut behöver något, se om jag kan låna, byta eller köpa begagnat". Nog för att det blev mörkt när vi tog bort alla ljusstakar och stjärnor men att påstå att vi behöver den där lampan är nog en överdrift. Särskilt med tanke på att vi har massor med lampor som vi inte använder i skåpet. Borde nog rensa där. Men den var faktiskt begagnad och oanvänd. Ett riktigt fynd, skulle man kunna säga. Nu känns det genast lite bättre.
Bild: IKEA

PS. Jag sparade nittio kronor ;-) DS.

2 kommentarer:

Maria sa...

Räknas NÄSTAN inte som ett riktigt inköp!! Eller...?

Jag har apropå tidigare kommentar och svar också svårt att gå på stan utan att hitta massor av bra saker som jag bara måste köpa. Vi var och köpte några tråkiga måstesaker idag. K ville in på Cubus och kolla, men jag sa nej för då hittar vi säkert något vi vill köpa och kassan sinar (redan, bara den sjunde!! Tråkigt men sant)

Martina sa...

Precis, det känns inte som ett riktigt inköp. Cubus här i stan tycker jag var en positiv överraskning. Bra överblick o ordning på plaggen.

/Martina