fredag 25 januari 2008

Spanarna

fredagar kl 15.03 sänds ett program i P1 som heter Spanarna. Det går i repris på lördagar kl 10.03. Idag hade Calle Norlén en spaning om den nya bloggtrenden. Den gav mig en del att fundera på. Varför bloggar jag?
Programmet finns att lyssna på om du klickar på den här länken. Annars går det ju bra att lyssna på reprisen imorgon.
Som en spegling av Calle Norléns åsikter kan man ju fundera över den nya trenden med alla dessa "tyckare" som får betalt för att tycka en massa i TV o radio. Hoppas att han någon gång funderar över vad han sysslar med.
God natt!

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Jag lyssnar alltid på Spanarna. Oftast träffsäkert, nästan alltid roligt. Varför bloggar man, ja det är väl som att låta ngn annan läsa ens dagbok ungefär. Inte direkt tyckande på hög intellektuell nivå alltid, men personligt som man kanske inte dryftar med så många IRL. Kram!

Martina sa...

Jag har hört på det i jag vet inte hur många år. Lättsmält, igenkännande och trevlig stämning i studion. Det är som du säger. Det jag delar med mig av i bloggen har jag inte dryftat IRL. Man hittar fler likasinnade också.

Maria sa...

Nu vet jag inte vad Calle N hade för åsikter om bloggare och deras avsikter (orkar inte lyssna just nu), men jag har funderat mycket över varför jag håller på med detta...och kommit fram till varför...och när jag vet så är det Ok för mig själv att fortsätta bloggeriet så länge det så att säga "är på plus".