torsdag 10 januari 2008

Inspiration och energi

Har haft en toppendag på jobbet, trots förkylningen. Jag har helt underbara kollegor och barngruppen var riktigt inspirerande idag. Dessutom slapp jag tänka på middagen eftersom vi var bjudna på smörgåstårta hos svärmor. Att läsa alla kommentarer på bloggen ger ju också en "kick". Kul att veta att någon läser det man skriver. Då får jag lust att skriva ännu mer. Imorgon ska jag lyssna på en föreläsning med Birgitta Kennedy. Hon arbetar på Trollets förskola i Kalmar. Kanske någon av er har sitt barn där; ni kan skatta er lyckliga. Eller kanske någon av er rentav jobbar där; jag är grymt avundsjuk på er. Birgitta har skrivit en bok som heter "Glasfåglar i molnen" och handlar om hur man utvecklar den pedagogiska miljön på förskolan. Jag behöver väl inte nämna att mina förväntningar är skyhöga. Det brukar inte vara bra, då blir man ofta besviken. Men karamellerna brukar vara goda. Och så får vi fika utan att bli avbrutna. Det räcker gott för mig.

Senare ikväll dyker det upp en tävling här på bloggen. Så titta gärna in en gång till innan du går och lägger dig.

/Martina

3 kommentarer:

Johi sa...

Underbart med inspirerande föreläsingar. Ser fram emot tävling!

Anonym sa...

Det lät väldigt intressant, den boken kanske jag får ta mig en titt på - jag är oxå förskollärare :)

Du kanske får en hel hög med tips som du kan dela med dig av! :)

Ha en härlig kväll! :)

Martina sa...

Jag tycker absolut du ska läsa boken. Det finns även, dock av en annan författare, som är väldigt inspirerande och tänkvärd. Den heter "Lyssnandets pedagogik" och ger många konkreta tips.
Kul att du också är förskollärare. Men visst jobbar du i skolan? Läste om branden i din blogg.
/Martina