torsdag 17 januari 2008

Mera rensa i röran

När jag kom hem från jobbet idag hade maken gjort en rejäl utrensning i sina garderober. Har bestämt att inte räkna in det i mina sextio prylar som ska rensas ut. Det vore att göra det för lätt för mig. Däremot har jag rensat i en dammsamlande hög med inredningstidningar som jag inte bläddrat i på två år. Av ungefär femtio tidningar har jag behållit fem. Jag har bläddrat igenom dem allihop för att se om det fanns någon bild jag ville spara. De flesta hade jag faktiskt glömt varför jag ville ha kvar. Antingen har jag ändrat tycke och smak eller så har behovet av dem passerat. Nu känns det i alla fall skönt att ha blivit av med den där högen och i makens garderob går det numera att se vad som finns.

4 kommentarer:

Johi sa...

Underbart! Jag har blivit jätteduktig på att inte spara tidskrifter så länge. Istället har jag en bok där jag samlar tips, länkar mm. Får blogga om det en dag och visa.

Martina sa...

Ja, blogga gärna om det. Har massor av sparade bilder som jag inte vet riktigt hur jag ska organisera, så jag behöver tips om detta.

Anonym sa...

ja att rensa ut garderober är kanske inte det roligaste som finns.. Men gud vad skönt det är när det blivit gjort! :)
Tänk vad inredningstidningar man sparar.. jag vet inte ens vad jag sparar dom för.. Samlar ju inte på några bilder.. Ja, kan ju vara bra att ha grej kanske? haha
kram!!

Anonym sa...

Jag gjorde en stor rensning av tidningar när vi flyttade i somras, hade kvar tidningar sedan -92(!!). Verkligen skönt!