onsdag 9 januari 2008

Ordning och reda

"Ordning och reda. Var sak på sin plats." Orden kommer ifrån Bertil Åberg, Alfons pappa, och de gör att jag tror att det finns hopp för mänskligheten.
Se´n att han råkar lägga långkalsongerna i frysen och glassen på hyllan kan jag bortse ifrån. Liknande saker händer oftare och oftare även i verkliga livet tycker jag mig märka. Såhär ska det förhoppningsvis se ut hos oss innan året är slut. Bilderna är hämtade ifrån en av mina favvo-butiker, Granit, som tyvärr saknar nätshop. (Eller det kanske är tur det.) Förhoppningsvis kommer det så småningom...




3 kommentarer:

Maria sa...

Jag älskar att sortera och systematisera och rensa, men jag har inte tiden eller orken...men ibland får jag mina ryck...men som barnfamilj så kan man ju sortera jämt utan att någonsin bli klar.
Roligt med slalombackebesök, K tjatar varje dag, vi har lovat till helgen...

Johi sa...

Visst är det konstigt att man mår så mycket bättre med ordning i hemmet? Jag håller just nu på med projektet "rensa i allas garderober och skänka kläder som inte används". Jag mår bra av att rensa och organisera!

lina sa...

Vi behöver absolut styra upp lite hemma! Är så less på alla saker som bara ligger, som vi aldrig använder! Nä, storrensning framöver blir det:)