fredag 11 januari 2008

Sju sanningar om mig

För alla som undrar... föreläsningen var precis så bra som jag hoppades. Nästan så att jag hellre hade åkt tillbaka till jobbet och satt igång direkt, än hem till familjemyset. Det var extra spännande att starta datorn idag. Som julafton ungefär. Skulle det ligga några smaskiga recept inför helgen och skvalpa i mailboxen? Jajjemän. En liten tävling + nyanskaffade matbloggande vänner=succé. Nu väntar jag bara några fler recept ifrån alla er andra. Kom ihåg; det blir lottning så alla har samma chans, förutom om ni skickar receptet på tjockpannkaka. Det är maken redan expert på, så de recepten är utom tävlan.

Filuri har skickat en utmaning till mig som jag väljer att anta. Det är ett kul sätt att få veta lite mer om alla sina bloggarvänner. Utmaningen går ut på att jag ska berätta sju sanningar om mig själv. Reglerna är följande:
  • Länka till den som utmanat dig.
  • Berätta sju sanningar om dig själv.
  • Utmana sju stycken i slutet av ditt inlägg.
  • Lämna ett meddelande till den du utmanat.

Så, här får ni några sanningar om mig:

1. Jag är född och uppvuxen på en bilfri ö och bodde där tills jag var tjugo.

2. Jag ser över mitt pensionssparande varje år. Har nämligen tänkt åka på spa varje månad och käka dyra praliner varje helg efter sextio.

3. Om jag inte skulle jobba inom förskolevärlden skulle jag ha en pralinbutik. Där skulle jag tillverka alla goda praliner som Marabou slutat stoppa i Aladdin-askarna och en massa andra som jag hittat på själv. Helst inte med rinnig fyllning eller marsipan.

4. Två av mina mål är att skriva en bok och gå en kurs i silversmide.

5. Jag åt inga grönsaker före jag var femton. Led å andra sidan aldrig av några bristsjukdomar. Men det tänker jag inte berätta för mina barn förrän de är femton...

6. Jag hade tänkt ha fem barn, men efter tredje tappade jag räkningen på alla legobitar, tuschpennor mm. Jag glömde t o m bebisen hemma när jag åkte till stan en gång. Därför blir det nog inga fler...

7. Den här har jag snott ifrån Filuri eftersom den beskriver mig så bra: Ibland är jag jättesocial och vill surra med människor hela tiden, och så blir jag plötsligt mättad och vill vara helt själv en period.

Jag utmanar:

Johi tänker till

Jovis karameller

Annamarias matblogg

Linas sida om mat

Trevlig helg, allesammans!

/Martina

3 kommentarer:

Johi sa...

Tack för utmaningen, får se om jag är kreativ ikväll eller imorgon. Kram.

Tone Lindblom-Brunes sa...

Så mysigt att läsa om dina sanningar. Säg bara till onä vi ska öppna pralinaffären... JAG är första provsmakare!
Helgkram

Maria sa...

Pralinaffär, det låter härligt!!