fredag 4 januari 2008

Läcker fredagsmat

Har just avnjutit en läcker fredags-pyttipanna. Nej, ingen hemmagjord smaskig historia med oxfilérester ifrån nyårsafton och kryddiga knaprigt stekta potatisbitar utan en påsfryst variant med exakt lika stora bitar av varje sort och en massa korv och lök som utfyllnad. "Stackars er", tänker säker någon, "som måste äta påspyttipanna en fredagkväll". "Det är erat fel", tänker jag då. För ni har inte mailat några av era smaskiga recept till mig. Men det kanske är precis som Pjöllermaja tror; att ni läsare också har usla matvanor och kanske rentav sitter hemma och smaskar på påspyttipanna fast att det är fredag. Nåja, vi dricker i alla fall läsk till.

Bild: http://www.wikipedia.org/

3 kommentarer:

Maria sa...

Vi har precis ätit tacos...ganska ofta fredagsmat hos oss! Vi har typ aldrig påspyttipanna hemma, inte för att det inte skulle vara bra...jag har bara inte lyckats få in det i mitt mattänk...även om det ju är ganska gott med rödbetor till...
Har tänkt på dina sparförsök...bra initiativ...men jag vet ej om jag skulle klara det. Jag är lite skadad och belönar mig själv med att få shoppa ibland och njuter mycket...sjukt egentligen. Och i januari är det ju så mycket som reas så då skulle jag nog absolut inte kunna hålla mig från att shoppa...måste i såfall välja en annan månad...Trevlig helg!

Martina sa...

Jag hade inte heller med påspyttipanna i mitt mattänk, men barnen har tvingat mig. Varför göra det svårt för sig? Jag kan stå ut om det blir max en gång per månad.
Jag tänkte naturligtvis till den här gången och gjorde min reashopping före nyår. Min strategi för att stå emot är annars att inte alls åka in till stan. Men jag är ju som jag är och kan göra slut på pengar bara genom att gå på bibblan. Nätshopping funkar också. Visst blir man glad av att shoppa? Kortsiktigt men behagligt.
/Martina

Anonym sa...

Brazilian Linda http://brazilianlinda.blogspot.com/search/label/Veckans%20Meny
har lite veckomenyer i sin blogg. Tänkte jag skulle kommit igång jag med men det har inte blivit så.

Tänkte jag skulle sätta igång med veckomenyer igen nu när helgerna är över, planen är att försöka äta ur frysen för att sedan ha bättre koll på vad som åker in där.