tisdag 15 januari 2008

I läshörnan...

Sitter här och njuter med min kaffekopp och en ruta Marabou Dark 86%. Har just kommit hem ifrån jobbet, men ska iväg på ett möte om någon timma. Beträffande mitt januari-köpstopp så går det ganska bra. Om jag bara kör mellan hemmet och jobbet så klarar jag att hålla börsen stängd. Snart måste jag dock iväg till stan. 9-åringen behöver långkalsonger och jag har linser som ska hämtas hos optikern. Jag har redan tänkt ut var jag ska parkera för att minimera antalet butiker jag ska passera. Det finns bara en liten hake; hur jag än gör så måste jag passera blomsteraffären och krukväxterna börjar faktiskt se ut som skrutt här hemma. Dessutom lääängtar jag efter vita tulpaner. Det blev inga i helgen som gick, eftersom jag var så förkyld och inte orkade åka och handla några.

Jag blommar visade sina julklappsböcker igår. Det är alltid intressant att få se eller höra vad någon läser. Man får liksom veta lite mer om den personen och på köpet får man några boktips. Annars blir det ju lätt att man snöar in på en genre eller författare. Själv håller jag fortfarande på med boken "Vill ha mer - om barn, tid och konsumtion" av Katarina Bjärvall. Den har väl inte väckt så många nya tankar än så länge, men man får definitivt upp ögonen för hur reklam och marknadsföring påverkar både barn och vuxnas syn på konsumtion. Jag återkommer med en utförligare blogg om detta när jag läst boken klart. Jag fastnar fort bland fackböckerna och borde verkligen botanisera mer bland biografier och romaner. Men om några veckor börjar jag en kurs på universitetet. Efter att ha blädddrat i kursböckerna inser jag att jag inte kommer hinna läsa så mycket annat i vår.


Nu vill jag veta vad
har i sina läshörnor?
/Martina




3 kommentarer:

annamaria sa...

Det kommer...snart.

annamaria sa...

Nu så finns det att läsa på min blogg!

Martina sa...

Ska titta in där bums!