torsdag 10 januari 2008

TÄVLING TÄVLING TÄVLING TÄVLING TÄVLING TÄVLING

Maila ditt bästa recept på god vardagsmat(som passar både vuxna och barn)senast på söndag kl 12.00 och du har chans att vinna kokboken "Mat för litet kök".

Bild: Adlibris

Vinnaren lottas på söndag. Vinnarens receptet hittar ni här i bloggen på måndag.(Naturligtvis kommer jag att dela med mig av alla inkomna recept här i bloggen framöver.)

Maila receptet till martinasmorgonkaffe@gmail.com eller skicka det som en kommentar.

Lycka till!


/Martina

2 kommentarer:

annamaria sa...

Jag och min familj (3 barn) älskar kyckling i alla former. Så här kommer vårt favvo-recept - supergott och kan göras dagen före eller läggas i frysen färdigt i formen innan tillagning i ugnen:

Bild finns här:
http://annamariasmatblogg.blogspot.com/2007/11/baconkyckling-med-kantareller.html

Baconkyckling med kantareller

1 pkt bacon
3 kycklingfiléer
15 cm skivad purjolök
en näve strimlade basilikablad
1 skivad tomat
1 dl riven ost
lite grillkrydda

Sås:
1 pkt
kantarellost
1 tsk sambal oelek
½ buljongtärning
2 dl creme fraiche (går bra med lätt)
1 dl grädde ( går bra med lättvariant)

Stek bacon i små bitar. Fräs purjolöken på slutet. Stek filéerna. salta och peppra + lite grillkrydda. Skiva filéerna. Lägg skivorna + basilika i en ugnsfast form. Purjofräset över. Koka ihop - vispa såsen, smaka av med mer salt om det behövs. Häll såsen över. Lägg skivad tomat och riven ost överst. Gratinera i ugn - 200 grader i 20 minuter.

Johi sa...

Såklart jag ska tävla. Bidrag kommer!