måndag 28 januari 2008

Köpstopp - fler ringar på vattnet

Idag har jag börjat en femtonpoängskurs på universitetet. (Skriver mer om den i ett annat inlägg). Kommer hem, trött men glad efter en inspirerande dag med likasinnade. Maten står på bordet. Barnen är glada och mailboxen full av härliga kommentarer till mina blogginlägg. Livet känns naturligtvis underbart just nu tack vare allt detta.
Jag har fler tips på bloggar ni borde kolla in:

All is pretty - ska ha köpstopp i februari och har tänkt försöka prioritera bort "vardagslyx". VI HEJAR PÅ DIG!

Lo - har börjat gå istället för att ta bilen till den lokala affären, storhandla skafferivaror och beställa fisk, frukt o grönt ifrån Årstiderna.

Fortsätt gärna hör av er med era omprioriteringar. Och glöm inte titta in på sidan Frivillig enkelhet. Själv fortsätter jag med ofrivillig enkelhet en dag till, eftersom jag är för trött för att släpa mig uppför trappan till husets enda TV.

3 kommentarer:

Maria sa...

Roligt att det "smittar" av sig!
Jag blir också inspirerad av dig, men har ju redan gjort endel omprioriteringar för att kunna vara hemma helt och hållet. Vi har också slutat med dagstidning tex och jag drar mig för att starta bilen i onödan så jag går nästan alltid med barnen till skolan och hämtar dem också gåendes. Jag tar bara bilen om jag ska till någon annan by eller till stan. Men då kör ju iofs min man mer som jobbar i Luleå så udda kanske blir jämt ändå.
Grejen är ju också att jag upplever att mat blir billigare när jag är hemma eftersom jag har tid att laga bra mat som inte behöver bli så dyr och min man kan ta lunchlådor, så han äter nästan aldrig lunch ute.
Nu i januari har jag också sparat in lite på alla mina heminredningstidningar som jag brukar köpa...jag blev lite mätt på det efter jul...och har ju stora bokhögen som jag betar av nu...
Hoppas att köpstoppstanken smittar av sig till fler! Är ju verkligen lite dubbelt för å ena sidan är det roligt att visa sina egna inköp och se andras, men å andra sidan kan man ju bli less på det också...
GO´kväll!

Peace in mind sa...

Jag nosar här igen, med alla impulser härifrån kanske jag börjar suga i mig. Man får ju gräva där man står resonerar jag, bättre att ändra sig lite än att inte tänka efter. Jag ska kolla in dina länkar i morgon när jag sitter hemma, kram!

All is pretty sa...

Jag har redan tjyvstartat... Eftersom lönen kommer den 25:e och på något sätt startar månaden så började vi redan då med en liten ekonomisk sanering i form av ny budget och nya underkonton. Idag köpte jag ett frimärke och var väldigt nära att köpa en flaska vatten (för att ha flaskan att fylla på och dricka ur på jobbet senare) men la tillbaka och tog ett glas på kontoret istället...

I och för sig har vi ätit ute idag men det var min mans födelsedag och det var inplanerat sen länge. Inget fancy dock utan en godare pizza på en mysig restaurang.