söndag 27 januari 2008

Utan TV...

Vi är ju som ni vet utan TV just nu. Eller, utan TV, riktigt så är det ju inte. Vi har ju faktiskt en fungerande TV i huset, 11-åringens jultidningspremie på 15 tum. Den funkar att se på. Men bilden är förstås lite mindre, färgen lite ojämnare, ljudet lite sprakigare och dessutom står den på övervåningen. Under den senaste veckan har jag tittat på ett program - Let´s dance. Varken storleken på bilden, färgen eller ljudet är det som avgjort utan att jag måste gå upp för trappan. Det känns jobbigt att gå upp för trappan. Jag är inte otränad. Jag motionerar regelbundet och har inget störrre problem med att springa en mil. Men jag tycker det är jobbigt att gå uppför trappan. Tänk vad mycket tid jag har vunnit på att inte se på TV. Säkert en och en halv till två timmar per dag. Och jag har inte grämt mig över vad jag missat eftersom jag slutat att läsa TV-tablåerna. Jag missade ju visserligen en spännande handbollsmatch, det sved lite grann. Men det gick snabbt över. Så nu är frågan? Klarar vi oss utan TV? Och om vi bestämmer oss för att ha TV; ska den då stå uppe eller nere :-)

Inga kommentarer: