måndag 7 januari 2008

Middagstips

Här får ni ett smaskigt middagstips av mig. När vi ska äta det här längtar jag till middagen hela da´n.

Smaklig måltid.


Martinas medelhavsbiffar (4 pers)

400g köttfärs
1 1/2 msk potatismjöl
1 dl mjölk
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 tsk rivet citronskal


5 soltorkade tomater i olja
2 1/2 dl valfri grädde
1/2 tsk torkad salvia
salt o peppar


Blanda färsen med potatismjöl, mjölk, salt, peppar o citronskal.
Forma 8 jämnstora biffar.
Stek den i stekpanna, ca 3 min på varje sida.
Ta upp biffarna.
Hacka tomaterna.
Blanda grädde och tomater i stekpannan.
Lägg i biffarna.
Låt puttra i ca 2 min.
Smaka av med salvia, salt o peppar.


Servera med pasta.



2 kommentarer:

Tone Lindblom-Brunes sa...

det såg så smarrigt ut , så om jag inte hade misstänkt magsjuka idag hade jag beställt hem råvaror mad mannen... Mår lagomt illa, väntar bara på utbrottet...
Filuri

Johi sa...

Mumsigt! Jag tackar för inspirationen och berömmer samtidigt din mysiga blogg.