måndag 14 januari 2008

Källarprojekt

Nu har maken och jag äntligen bestämt vilket renoveringsprojekt som vi ska ta tag i. Det blir källaren. Visst låter det trist? Mm. Håller med. Men...
Våran källare har potential att blir riktigt trevlig trots att den är pytteliten, bara ca tjugofem kvadratmeter. Dessutom är utgångsläget sådant att den bara kan bli bättre. (Ni ska få se en "före"-bild när det finns ett "efter".)
I källaren ska det rymmas: Tvättstuga, frysbox+kallskafferi (finns redan), väggfasta hyllor för sopsorteringsboxar, slalompjäxor+hjälmar, hockey- och annan sportutrustning. Jag skulle dessutom gärna ha en hörna med planteringsbord för inomhusväxter där jag kan drälla med jord o annat.
Så om ni vet var det finns inspirerande bilder på just sån´t här bland alla hundratals vita inredningsbloggar, så får ni gärna tipsa mig om dessa.

/Martina

2 kommentarer:

annamaria sa...

Jag blir helt sjuk bara jag hör ordet kallskafferi. Det är nog bland det bästa ett hus kan innehålla. Glöm inte fint papper på hyllorna - sånt fint gammaldags måste det vara i ett kallskafferi. Just när det gäller förvaring så får jag nog säga att IKEA slår de flesta. Om man nu inte vill ge 2500för en plastlåda från ett inredningsföretag...men det är ju så olika det där....jag tycker det låter roligt!

Martina sa...

Tack för inspirationen. Jag blev sugen på att sätta igång direkt. Tanten som bodde här innan har faktiskt hängt små vita gardiner för hyllorna, men de är sunkiga nu. Behöver fräschas upp.
Clas Ohlson kan ha billig förvaring också, kan jag tänka mig.