fredag 4 januari 2008

Bra förebilder

Tidningen Dagen listade för någon vecka sedan 100 bra förebilder. Köpstopps-Anki hamnade på andra plats. Grattis! Om någon har missat det så har hon klarat av att inte köpa någonting på ett helt år. Det är ju en bedrift i sig. Om man dessutom känner till att hon har sin arbetsplats i anslutning till Göteborgs största köpcentrum börjar man inse vidden av bedriften. Även om jag aldrig kommer att genomföra något liknande så har hon ändå väckt många tankar hos mig och jag har börjat reflektera över saker och tings nödvändighet.

Naturligtvis är det inte helt lätt att rangordna personers bedrifter på det sätt som Dagen har gjort. Alla lägger vi ju olika värderingar i vad som är att vara en bra förebild. Vill man vara med och påverka nästa års lista ska man maila till www.hundralistan@dagen.se och tipsa dem om personer som de ska hålla ögonen på under 2008. Jag ska definitivt lägga min röst på någon, men jag säger inte vem ;-)

2007 års lista hittar ni på http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=147402 .

Trevlig helg!

/Martina

Inga kommentarer: