tisdag 22 januari 2008

Familjelogistik

Ursäkta mig alla programmerare, men jag saknar ett datorprogram. Familjelogistik ska det handla om.Och man ska bara behöva mata in uppgifter om personer, antal bilar, aktiviteter och klockslag så ska det ur skrivaren ploppa ut ett dokument där någon redan har tänkt ut när vem ska göra vad. Just nu snurrar det mer än vanligt. Ska strax iväg på karateträning med 9-åringen. Tänker inte gå till den kvällsöppna gallerian bara ett stenkast därifrån under tiden. Inte heller till Åhléns som ligger ett halvt stenkast därifrån.Tänker inte ens köpa en kaffekopp i kafeterian. Vi har ändå godare kaffe hemma, så det så. Istället ska jag läsa ut boken "Vill ha mer - om barn, tid och konsumtion" och bli lite klokare.

/Martina

3 kommentarer:

Maria sa...

Ja, tack säger jag. Säg till om du hittar det programmet!

lina sa...

Vem är författare till den boken? Har för mig att du nämt det förr, kommer inte ihåg!

Martina sa...

Maria: Jag lovar. Hade jag kompetensen skulle jag uppfinna det själv så jag fick det precis som jag vill ha det.

Lina: Katarina Bjärwall, finns i pocket på Adlibris för 37:-. (Ojdå, nu uppmanade jag visst till inköp.)Har tänkt skriva om den i någon blogg framöver.