onsdag 6 februari 2008

Terminsplanering

Idag har vi haft terminsplanering på jobbet.
Vi fyllde ingen almanacka.
Vi fördelade inga arbetsuppgifter.
Men vi förde ett "lärande samtal" i fyra timmar.
Ett lärande samtal kännetecknas av:
  • en dialog där alla bidrar
  • att samtalet växlar mellan erfarenhet, teoretiska kunskaper och egna värderingar
  • att allas tankar möts kring en och samma sak; vidgar mitt sätt att tänka och bidrar till nya frågor och insikter.

Jag känner på mig att det här blir en bra termin.

3 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

De där härligt givande lärande samtalen har vi tyvärr alltför få av. Tiden måste användas till så mycket annat onödigt jämt.
Så härligt det måste ha känts igår efter en så bra dag!

Ha en bra kväll!/Linda

Tone Lindblom-Brunes sa...

Å, så spännande. Önskar jag hade varit där. Hur många olika kurser får man gå innan man blir sinnesförklarad...
Kram

Martina sa...

Vita tankar: Ja. Det är underbart när man kommer in i ett "flow" på jobbet och bara längtar dit. Alla borde få uppleva det.

Filuri: Hoppas att det inte finns någon gräns. Annars har jag nog passerat den för länge sedan.