tisdag 19 februari 2008

Hur går det med hallen?

Det är säkert nå´n som lagt på minnet att vi (alltså inte "vi" utan han) skulle fixa hallen. Och, jo, vi (eller han) ska fortfarande fixa hallen. Men saker och ting händer inte så fort här hemma hos oss nuförtiden. Just nu har vi (ja just det; vi) kört fast på färgen till lister och dörrfoder. Men på fredag ska den inhandlas. Det blir väl vitt förståss. Även om jag ibland får för mig att någon grå nyans vore snyggt. Men jag vet att jag tröttnar på den innan den torkar.
Vi diskuterade med några vänner om det är ett taktiskt drag lägga ut kommande projekt på bloggen. Är det för att sätta press på den som ska utföra arbetet? För den som undrar vill jag bara meddela att maken godkänner alla inlägg som har med honom att göra. Och våra renoveringsprojekt har definitivt med honom att göra, eftersom jag är totalt hopplös när det gäller att måla och tapetsera. Det är t o m så att han bett mig att lägga ut bilder på det projekt som just nu ligger honom varmast om hjärtat. Och jag har sagt "ja". Vi hoppas båda två att få hjälp med att fatta en del beslut omkring detta projekt, eftersom vi inte är riktigt överens om vissa saker. Men, mer om detta i ett senare inlägg.

2 kommentarer:

Peace in mind sa...

Omröstning på bloggen, vilken bra idé, haha!

C. Meow sa...

Det finns en färgton för snickerier som heter Tonad vit, Alcro har den. Den är jättefin. Den är mer gråvit än gulaktig som jag kan tycka antikvit kan bli.