måndag 11 februari 2008

Livstecken

Nä, jag har inte blivit allvarligt sjuk eller emigrerat. Jag är bara så less på att höra mina egna ord just nu. Därför blev det i stort sett bloggpaus i helgen. Svägerskan ringde och undrade hur det var fatt när jag inte bloggat på två dar. Tiden som blev över, när jag inte bloggade alltså, har jag använt till att plugga. Hann läsa ut bok nummer ett. Så i veckan ska jag ta itu med en uppgift som hör till innan jag tar itu med bok nummer två.
"Hur orkar du plugga?", frågar många. Jag är så´n. Jag måste läsa en kurs då och då. Annars tappar jag andan eller dör av tristess. Så är det bara. Men jag förstår om andra inte orkar. Å så måste det få vara. Ibland orkar inte jag heller och då låter jag bli. Men just nu kan jag inte låta bli.

1 kommentar:

Peace in mind sa...

Härligt med lite ord fr dig. Inspirationen går väl lite i vågor kan jag tänka mig. Men med mycket tankar i huvudet tycker jag att det är rätt avstressande att lämpa av lite i bloggen. Med studier är det alltid så att det låter så mycket jobbigare när andra pluggar, än när man själv står mitt uppe i det. Man är ju trots allt alltid sin egen lyckas smed:)