måndag 11 februari 2008

Det där med mat...

Nu måste nå´t hända. Jag är så less på våran vardagsmat här hemma att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Kryssar runt på Ica i hopp om att jag ska få den inspirationen. Kommer på mig själv med att packa ner det gamla vanliga;
mjölk
fil
yoghurt
bravojuice
bregott
bananer
kokt skinka
polarbröd
falukorv
osv
osv
osv
Nä, nu får det vara nog. Jag måste ta mig i kragen. Bassortimentet måste uppdateras.
Jag vill ha couscous istället för makaroner.
Jag vill ha rostade grönsaker o rotfrukter istället för gurkstavar och morotsslantar.
Jag vill ha lax istället för fiskpinnar.
Jag vill ha gott kött istället för korv.
Hjälp!?

7 kommentarer:

johanna sa...

Hej
Vilken mysig blogg...dig måste jag länka är det ok?Ska sätta mig i kväll o läsa din sida ordentligt=)
Ang parkett golv så har jag målat parkett o jag tycker det blev jättefint om du går in på barn under mina etiketter så kanske det syns lite från golven i barnens rum..lycka till
Kraaam

Peace in mind sa...

Samma här, kolla in mitt middagstips idag! Kram:)

Martina sa...

TACK, TACK, TACK, Johanna! Har kollat på bilderna och det var ju jättesnyggt!

Tone Lindblom-Brunes sa...

Om jag fick bestämma skulle det bli medelhavsmat varje dag. Alltid när jag prövar något nytt aå är det en som säger: "Det där äter då inte jag!", en säger:"jag kan väl smaka då", och en säger: "det var väl ok..." Man blir SÅ inspirerad. Gjorde i alla fall Flugande Jacob i helgen, och det fick bra mottagning. Har en medelhavsgryta med torsk och ananas som jag kan sätta ut, kanske någon tycker om det...
(OBS! Jag tar inte till mej, jag tycker om diskussioner. Ville bara förtydliga så inte Cope-arna skulle få sej, för de gjör ett jättebra jobb!)
Kramar

Anonym sa...

Ååh, jag håller med dig!! Men vi har samtidigt insett att det inte håller för hela veckan, så vi har bestämt oss för att veckodagarna får vara lite tråkigare vardagsmat, barnvänligt,(men med lite fräschare grönsaksutbud). Sen får fredag-söndag vara mer fantasifulla...

Lox sa...

Handlade idag och detta blev det:

*fullkornscouscous, lax, färsk broccoli (serveras med yoghurt+sweet chili)
*lasganeplattor,ricotta, mozzarella och färsk spenat (till vegetarisk lasagne)
*underbara ekologiska svenska jordärtskockor, parmaskinka och västerbottenost (soppa + toast)
*färsk strömming (serveras med potatismos och rårörda lingon)
*färsk kyckling som får hälsa på mr citron och ska få gotta ihop sig med rotfrukter i ugnen
*lammfärs, zuccini, fetaost...
*hallumi, olika sorters bönor, körsbärstomater (serveras med bulgur)
*lax, fänkål, saffran (till fiskgryta)

Vissa maträtter ser jag redan frm emot. :-)

Martina sa...

Johanna: Kul att du hittade hit. Tack för alla tips om parkettgolvet. Lovar att visa hur det blev. Länka gärna till mig.

Anna: Mmmm...mums.

Filuri: Känner igen mig precis.

SvBG: Ska börja tänka mer som er. Men jag har ingen aptit när det gäller den trista maten och äter väldigt små portioner under veckan=smörgåssugen på kvällen.

Lox: You´re a star. Ska ta efter dig.