söndag 3 februari 2008

Söndagskväll

Vad har du för relation till söndagskvällar? Jobbångest, eller är det skönt att det blir vardag igen så att rutinerna kommer tillbaka?
För egen del har söndagskvällarna blivit riktiga höjdpunkter sedan Korpen började med ett gympapass i byns sporthall. Ca femtio kvinnor i blandade åldrar samlas och kör i ett, numera, ganska hårt tempo. Några av karlarna gör sig ofta lustiga över det där och kallar det för "husmorsgympa". Men jag kan garantera att de flesta av dem knappt skulle orka med uppvärmningen. Det skulle allt vara bra kul att lura dit dem någon söndag.
Så, nyduschad, lite "mör" i kroppen och med en tekopp i handen ska jag nu sätta mig och njuta av stillheten i huset. Det är sannerligen en skön känsla. Enda kruxet är att jag börjar tidigt imorgon. Jag kommer aldrig någonsin att vänja mig vid att väckarklocka ringer före fem. Usch. När jag gick på gymnasiet gick jag upp tjugo över fem varje dag. Jag fattar inte hur jag orkade.
Ha en bra vecka! /Martina

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, lyckliga dej som fick gå på husmorsgympan! Själv snorar jag ikapp med H. Tålde visst inte slalombacken. Men jag och dottern hade såå kul i 3,5 timmar,sedan orkade inte mor mera..... Anna

Selmas småprat sa...

Igår kväll var jag helnöjd med att det var söndag, eftersom det var slut på helgjobbet....så nu firar jag helg idag!

Malin sa...

Hej Martina
Vilken fin blogg du har!
Kul att du hittade till min blogg.
Kom gärna dit igen, jag skall försöka uppdatera den varje dag.
Om du vill får du gärna länka från din sida till min;-)
Kan jag göra det??
Kram

Malin sa...

Hej Martina vilken fin blogg du har.
Kul att du hittade till mig, jag kommer försöka uppdatera den varje dag, så kom gärna in igen!

Peace in mind sa...

Vilken underbar avslutning på helgen, lyckliga du! Och herrarna är väl bara avis som vanligt. Om väckarklockor tycker vi lika du och jag, skickar lite piggelinströssel genom rymden till dig:)

Anonym sa...

Jobbångest! Och en hel del planerande och framplockande för att måndagsmorgon ska gå så smidig som möjligt. Men, idag blev det att VAB:ba så all planering var förgäves. Vilket iofs inte gjorde så mkt med -21 grader (!!) på termometern *huh*

Ha en bra vecka! :)

Anonym sa...

Jobb ångest från det att jag slår upp ögonen kan jag meddela!
Är inne i en period då jag tycker det är dö tråkigt på jobbet.. usch!
kram