söndag 3 februari 2008

Söndag

Bild: Odla.nu

"Vi behöver inte resa långt bort för att finna den skatt vi söker.
Det finns skönhet och godhet precis där vi är.
Och bara då vi kan se den skönhet och godhet som vi har i vår närhet
kan vi upptäcka skönheten och godheten under resor vida omkring.
Det finns träd och blommor att njuta av, målningar och skulpturer att beundra,
och främst av allt, det finns människor som ler, leker och visar vänlighet och mildhet.
De finns överallt omkring oss som gåvor att ta emot i tacksamhet."
Henri Nouwen
Skön söndag på er!
/Martina

5 kommentarer:

Petra sa...

Vilken vacker bild, ranunklar är en favoritblomma, tyvärr så finns de inte så ofta att köpa (inte här iaf).
Trevlig söndag!

Anonym sa...

så sant så :)

Anonym sa...

Å så vackra ord. Precis vad jag behövde just nu, känns det som... *kram*

Maria sa...

Vackra kloka ord (behöver ju inte alltid vara ens egna, när hjärnan behöver vila =)

Martina sa...

Petra: Jag älskar ranunklar. Om jag var tvungen att välja bara en blomma av världens alla blommor så skulle det stå mellan ranunklar och pioner.

Det är en fantastisk känsla att få "ge" med hjälp av ord. Även om de inte är mina egna så är det ju jag som valt ut dem.