tisdag 12 februari 2008

Min drömvecka i cyberrymden

Måndag: Lox tittar in på en kopp. Hon hjälper mig att rensa i skafferiet och sedan åker vi till en välsorterad mataffär för att handla ingredienser till veckans meny (läs bland kommentarerna till mitt förra inlägg).
Tisdag: En tur på stan tillsammans med Anna. Kryssandes bland stans bästa klädaffärer hjälper hon mig med att uppdatera min garderob. Sedan går vi på café, fikar sju sorters kakor och surrar om både stort och smått.

Onsdag: Johanna och jag åker på en loppisrunda bland vitt och nött. Sedan hänger hon med hem på en kopp och ger mig alla tips jag behöver för att göra vårt hem riktigt vintage.

Torsdag: Jag bjuder Filuri på en riktigt fluffig latte gjord på äkta kokkaffe hemma hos mig i mitt nystylade vintage-kök. Smaskandes på läckra chokladpraliner skulle vi samtala om köpstopp, inredning och föräldraskap.
Fredag: Minna och jag besöker stans alla blomsteraffärer. Vi handlar färska, fräscha blommor inför helgen. Hon hänger med hem på en kopp och hjälper mig med att få till arrangemangen.


5 kommentarer:

Peace in mind sa...

Nästa tisdag då! Jag noterar i kalendern och längtar till cybertisdagen:)

Anonym sa...

härlig härlig vecka =)

Tone Lindblom-Brunes sa...

bara att säga till, så kommer jag, eller så köper jeg en visp och så kommer du...

Lox sa...

Ok, jag bokar in måndag nästa vecka då. ;-)

Strömmingen var jättegod! I morgon blir det soppa.

(Känner mig plötsligt som värsta hobby- Anna Skipper. Hoppas att jag inte framställer mig själv som lika obstinat.)

Martina sa...

Jag har redan bokat in alla dagar i kalendern och bunkrat på kontot.
Vi ses!