söndag 17 februari 2008

Sol o vår

Idag har solen värmt för första gången i år. Så´nt gör mig glad, trots att det egentligen är en månad för tidigt. Det här med klimathotet har inte riktigt nått fram till mig. Eller kanske det är jag som slår det ifrån mig. För att fästa blicken på något annat än dammiga hyllor och kladdiga fönsterrutor har jag planterat några lökar av Kungsängslilja i en gammal karamellskål.


För övrigt kan jag bara säga: RÄTT LÅT VANN! Även igår blev jag alltså offer för schlagercirkusen. Men bröderna Rongedals låt gav ju faktiskt en riktig kick, så helt bortkastad måste jag väl ändå erkänna att tiden inte var.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst är Rongedals låt bra!! Att bröderna regerar visste jag redan, men jag är glad över att låten uppfyllde mina högt ställda förväntningar!! :-D

Lox sa...

Vi röstade på dem. Och skakade rumpan i takt med discotonerna. :-)

lottens vita och gröna sa...

gillade också rongedahl! gullig uppsättning! kram lotten