onsdag 6 februari 2008

Det bidde ingen tvättstuga...

Vad bidde det då, då?
Det bidde...
...en hall!
Maken har plötsligt fått en energikick och ska fixa iordning hallen som varit ett litet hopkok de senaste åren. Tapeter och färg finns redan hemma. (Sedan snart ett år tillbaka.) Vi har bara väntat på tid och ork. Och nu är det äntligen dax.
Tapeten vi har nu ser ut såhär:


Lite beige-aktig botten med guldringar på. Har väl sin charm och historia. Några vänner byggde hus samtidigt som vi köpte vårt. De hade köpt denna tapet på rea för 20:- rulle, men tyckte inte att den passade in när huset väl var klart. Jag föll pladask och den var verkligen jättefin. Drygt åtta år senare har den fått en hel del skavanker efter all annan renovering som pågått i huset. Så nu ska den alltså bort och bytas ut mot:


vitt på vitt!!!

(Syns dåligt på den här bilden,

men kan visa en efter-bild när det är klart.)

5 kommentarer:

b a n d s t i g e n sa...

Ser jag i syne eller är det ett mönster där i "vitt på vitt"?

Peace in mind sa...

Ja, vad kul när energin infinner sig. Får man se bild sen? G´natt:)

Mys liv och hem sa...

Spännande!Det kommer väl mer bilder?:)Ha det gott

Martina sa...

Happymuffin: Ja, det är typ bladrankor. Tapeten ser förfärlig ut om man sätter den på stora ytor, har jag märkt. Men hos oss blir det ganska små ytor varvat med vit pärlspont.

Anna: Eller hur? I´m very surprised. Men det är bara att vara tyst och låta honom jobba på.

Anna o My: Ja. Absolut ska ni få se någon/några bilder. Typ i maj-juni när det är klart;)

Anonym sa...

Jodu Martina. det är bara att hålla i sig när männen går igång.... Jag har tjatat på mannen att vi borde riva väggen i hallen i typ 1,5 år. Så en lördag morgon säger han plötsligt där han sitter i morgonrocken- Ja, jag river väl väggen då. Vadå,nu? Ja, jag har ju inget annat för mig idag..... Tjipp, tjopp fram med motorsågen! Snyggt blev det(pärlspont och tapeter vitt på vitt). Men nu är det så vitt och fint så nu nämns jag inte sätta upp nåt på väggarna, men det blir ju iofs snabbt fullt bara av alla skor, kläder, ryggor och allt annat..... Kram A