lördag 23 februari 2008

Fullt upp

På onsdag är det dags för mig att åka till universitetet igen.

När det drar ihop sig till kursträffar måste en del annat läggas åt sidan och ge plats åt pluggande, bland annat bloggen.
Just nu läser jag en bok som heter "Barndomspsykologi". Den är skriven av en dansk forskare och handlar om hur man ser på barns utveckling i dagens föränderliga värld. Många av de teorier som barn bedöms enligt är inte anpassade efter den verklighet som barn idag lever i. Detta gör att många barn riskerar att bedömas som onormala eller att ha svårigheter med att anpassa sig eftersom de inte passar in i de klassiska utvecklingsteorierna. Det är intressant läsning för en förälder och väldigt viktigt att tänka på för oss som arbetar med att skapa goda lärandemiljöer för barn.

Idag har maken varit på skoterutflykt med barnen. När huset är tomt passar jag på att sitta vid köksbordet och plugga. När orden börjar snurra i skallen finns det alltid något annat att vila ögonen på en stund. Idag har jag njutit av kungsängsliljorna som blommar på köksbordet. Är de inte ett underverk, så säg?


Nu ska jag ta en sparktur innan det är dags för schlagercirkus o räkmackor.

Trevlig lördagkväll!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en riktig trevlig lördagkväll. Tror nästan jag skippar slagern till fördel för hyrfilm och godis här i målarångorna...
Kram/Tone

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka ljuvliga Kungsängsliljor! Jag inser att jag nog har besvarat dig försent nu, såvida du inte kikade in på min blogg igen igår.. jag fick så hiskeligt många kommentarer denna gång att jag inte hann med att kolla igenom alla ordentligt samma dag... håll i dig nu, färgen har jag köpt på LIDL. 10 liter för 149 kr och den är bra! Rinner ej! Den har vi haft på tak, väggarna och lister. Färg till möbler och hyllplan använder jag annars ALCRO, täckfärg trä & metall, vit matt. ( vit burk med lila rand nertill.) Lycka till! Mari.

Peace in mind sa...

Åh jag blir blir sjuk, vill också bo på landet. Vi kör också räkmacka till mellon, och lite chokladbollar till kaffet. Ha mysigaste kvällen, och kom snart tillbaka när tiden medger:)

C. Meow sa...

Oj så vackra Kungsängsliljor. Nu längtar jag ännu mer till våren. Ha det gott /Camilla

Maria sa...

Sådana där blommor är jättevackra! Jag hade inte en tanke på att man kan ha dem inne, är det lökar?? ELler liljor är väl alltid lökar kom jag på?!

Maria sa...

Helsmartigt att sätta lökarna inne och njuta av dem redan nu och sedan plantera ut dem, blommmar de en gång till då? Var köper du lökarna?

Apropå olikheter så är det så för mig också att jag gillar att se vita hem och kan hitta inspiration där och så blandar man det med sin egen stil. Och vad det gäller bloggare så är det ju ofta så att det är personligheten bakom inredningen som intresserar en, den skiner igenom, vare sig man är färgglad eller vit.
Trevlig söndag!