onsdag 26 december 2007

Ut med det gamla - in med det nya

Knappt är julhelgen över och då är det dags att blicka framåt. Jag inser att huset nu fyllts på med ytterligare cirka sextio saker (det som fanns i familjens julklappar) och enligt en av mina principer bör vi alltså bära ut sextio andra saker ur huset. Påsen till pappersinsamlingen och backen med tomglas räknas inte. Det är inte lätt att hålla ordning på prylarna i ett hus för fem personer och två marsvin. Är man då dessutom i grunden en superpedant, som jag, med ett maximalt kontrollbehov ligger man på en kronisk stressnivå när man lever under våra förhållanden. Jag försöker hitta strategier för att ha ordning på saker och ting utan att kräva för mycket av mig själv och min familj. Därför läser jag en del böcker och besöker websidor för att få tips. Jag prövar mig fram, anammar och förkastar uifrån hur de passar in i vår vardag. Jag kommer att dela med mig av det som funkar för oss här i bloggen. Alltid hjälper det någon. Hör gärna av er med era tips så förmedlar jag dem här på sidan.

Jag fortsätter att pytsa ut lite feelgood-låtar. Den här gången får ni två med samma namn. Lyssna o njut.

http://www.youtube.com/watch?v=iMUFhfp46zc
http://www.youtube.com/watch?v=fDQnkYwfNfk

/Martina

Inga kommentarer: