tisdag 11 december 2007

Decemberkick

Jaha, nu är jag tillbaka igen efter någon veckas bloggpaus. Det börjar vara ganska mycket nu på kvällar och helger. Jag förstår att alla glöggfester och julbord måste äga rum just nu. Men hockeymatcher, handbollscuper o karategraderingar. Varför så mycket just i december. Man borde gadda ihop sig och starta en motståndspakt. Inte mot idrott, aboslut inte. Men varenda helg i december hör jag om familjer som delar på sig för att hinna med alla olika evenemang. Ska det va så? I tidigare bloggar har jag ju efterlyst vad ni tycker är viktigast för en "lyckad" jul. Tala om att gå över ån efter vatten. I förrgår kväll nattade jag vår 11-åring. Vi pratade om julkänslan och vad som behövs för att känna det. "Det är när hela familjen är samlad", svarade han då. Tack min kloke son!

För er vars energi börjar ta slut ska ni få recept på en riktig energikick. Den kallas PIGGELINARE och fanns med i ett barnprogram på 70-talet. Brorsan och jag gjorde så´na här titt som tätt:

1 färskpressad apelsin
1 vispad äggula
Socker efter smak

Vispa ihop och kyl ner. Slurp!

Ha en bra dag!

/Martina

Inga kommentarer: