söndag 30 december 2007

Nyårsönskan

Nytt år. Dags att summera, Vad har varit bra? Vad har varit mindre bra? Dags att gå vidare. Vad behöver jag förändra? Vad behöver jag inte förändra? Vad kan jag inte förändra och måste därmed acceptera? En vän till mig skrev i en tidning om att den moderna människan tenderar att bli "projektledare i sitt eget liv". Jag är nog en så´n. Som hela tiden måste ta tag i saker, utvecka, effektivisera och förbättra. Både på det personliga planet, men också på de andra arenor där jag befinner mig. Oftast är det en bra egenskap. Men då och då är det knäckande. Naturligtvis har jag en lång lista med saker jag vill ta tag i under 2008. Det är så´n jag är. Följande bön bär jag med mig in i framtiden:

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan
och förstånd att inse skillnaden."

Reinhold Niebuhr



Mina nyårsönskan till er är hämtad ur en irländsk bön:

Må din väg gå dig till mötes

och må vinden vara din vän,

och må solen värma din kind

och må regnet vattna själens jord.

Och tills vi möts igen

må Gud hålla,

hålla dig i sin hand.


Jag önskar er ett gott nytt 2008!


/Martina

4 kommentarer:

Maria sa...

Gott Nytt år!
Upptäckte just att din länk till min blogg kom till min hemsida istället...

Martina sa...

Det är fixat nu. Gott nytt år på dig själv. Vilket kul spel ni har gjort. Här hos oss har cernitleran gjort sitt intåg igen. Grabbarna gör egna figurer med utvecklingar (typ Pokèmon) och dottern gör matskålar och leksaker till sina Pocket-djur och Pet-shops.

Anonym sa...

Viktigt att hinna vara nöjd också, gott nytt år.

Martina sa...

Tack för kloka ord. Ska lägga dem på minnet. Gott nytt år.

/Martina