fredag 13 augusti 2010

Gammal säng och god vän


Igår shoppade jag. Klockan halv elva på kvällen. Det är ju möjligt nuförtiden, tack vare internet. Den här gången var det också tack vare en god vän som är en riktig stjärna när det gäller att begagnade fynd.
Tidigare i veckan såg jag en gammal och ganska skruttig järnsäng utanför en stuga som vi promenerade förbi. Jag kunde inte släppa tanken på den och berättade om den för min vän när vi var och såg en fotbollsmatch. Sent igår kväll ringde hon och sa: "Din säng är på Blocket nu!"
Som den vän hon är så lät hon mig köpa den, trots att hon var sugen på den själv.

Vad jag ska göra med den?

Jag vet inte riktigt. Den kommer nog inte att hamna i någons sovrum. Kanske blir den stående utomhus. Jag har en idé som jag ska bolla med en trädgårdskunnig släkting. Vi får väl se vart det slutar.

/Martina


Inga kommentarer: