onsdag 21 juli 2010

Ny blandare

Köksrenoveringen är i stort sett klar. Vattnet kopplades på i början av november, men en del små detaljer blir ju ofta kvar ogjort när allt det stora blivit färdigställt. En sådan detalj hos oss har varit den extra diskho som blev möjlig för oss att placera ungefär där diskbänken i det gamla köket var placerad.
Varför ska vi ha två kranar och diskhoar, undrade dottern idag när maken monterade den nya blandaren. Vi har fått den frågan av flera andra också. Jag har egentligen inget bra svar på den. När vi skulle börja rita köket så frågade jag en del vänner vad de skulle vilja ha om de fick önska sig ett nytt kök. Två ställen att kunna skölja och hämta vatten på var ett önskemål som dök upp. Särskilt lämpligt när man är många som lagar mat tillsammans.



Resultatet blev precis så bra som jag hade tänkt mig, bortsett från att knoppen på blandaren är av plast och inte av porslin. Men så blir det när man handlar osett på nätet och väljer ett lite "billigare" alternativ. (Blandaren är egentligen inte alls särskilt billig, men betydligt billigare än den blandare jag först blev förtjust i.) Den här hittade jag hos Nacka byggnadsvård. Diskhon kommer från IKEA.
Ha det gott i sommarvärmen!
/Martina

Inga kommentarer: