söndag 22 februari 2009

När jag sitter och skriver brukar jag titta ut genom fönstret emellanåt. Ibland fastnar blicken på domherrarna i grannens syrenbuskar. Idag fastnade den på gardinen. Jag har gjort den av ett gammalt lakan. Fållen är inte så snygg eftersom att jag fortfarande inte äger någon symaskin. (Jag fållar med fållband och strykjärn.) Men hantverket på själva lakanet är desto finare och jag inser att jag äger en riktig skatt som har ett skåp fullt av gamla lakan.
Ibland behöver man inte blicka så långt bort för att upptäcka det vackra, det finns oftast nära inpå...

4 kommentarer:

malve sa...

Så fint!!! Jag har samlat på mej lakan från alla gamla släktingar, är så roligt att kunna använda saker med historia. Gardiner har jag dock inte gjort, men nu blev jag inspirerad :)

Vita rum sa...

Har tittat in hos din fina blogg och kommer gärna åter!! Ha en härlig vecka! Kram, Veronica.

Martina sa...

Tack för era vänliga ord. De värmer i vinterkylan.
/M

Anonym sa...

Vad glad jag blev att du hittade min blogg. Kökskranen som du frågade om köpte vi också på Kökets hus i Kvänum. Din blogg var
en positiv nyhet för mig, så fint du har.Jag skulle gärna vilja ha ett skåp med vackra lakan.Vilket arbete man lade ned förr. Jag brukar gå på loppis och söka efter örngott och lakan. Har hittat några örngott som är riktiga godingar med massor av vackert broderi.
Ha en fortsatt bra torsdag!!!!