fredag 27 februari 2009

Äntligen fredag.
Den stundande helgen känns den här gången livsviktig och jag väljer att kalla den andrum.
Fredagar är min lediga dag, men eftersom jag går en utbildning i jobbet under det här året så flyter jobb och ledighet väldigt ofta ihop. I min nya tjänst som pedagogista så är reflektionen det viktigaste arbetsredskapet. Jag märker att behovet av reflektion också i mitt privata liv ökat. En sådan här vecka kan fort sorteras in i högen av vanliga och slitasamma veckor. Men med reflektionens hjälp så får jag syn på det märkliga i det vardagliga och plötsligt börjar små små korn att glimma till.
Det här var veckan då jag kom några kollegor närmare.
Det här var veckan då morgonljuset återvände efter några månaders vintermörker.
Det här var veckan då 6-åringen vågade gå själv till skolbussen för första gången.
Det här var veckan då 10-åringen delade med sig av sina framtidsdrömmar.
Det här var veckan då vi fick beskedet att hjärnskakningen som 12-åringen drog på sig i slalombacken i onsdags inte är något som vi behöver oroa oss över.
Den här veckan kommer jag att sortera in i högen med viktiga och betydelsefulla veckor.
Önskar er alla en betydelsefull helg!
/Martina

Inga kommentarer: