måndag 24 mars 2008

Bastu och Malmö

Jag har upptäckt två konstiga saker med mig själv på senaste tiden:
  1. Jag har börjat länga efter en bastu. Kom nyss hem ifrån en skoterutflykt, å med frostnupna kinder och djupfrysta tår hos samtliga i familjen börjar jag förstå vitsen med en bastu. Känslan har så sakteliga kommit krypande. Den här vintern har den flyttat in hos mig permanent. Undra om jag bott i norrland för länge nu?
  2. Från en dag till en annan har jag börjat längta till Malmö. Det har absolut ingenting med våren att göra, utan enbart med Ola Salo. I höst ska han spela huvudrollen i rockoperan "Jesus Christ Superstar" som sätts upp vid Malmö operan. Det blir med största sannolikhet en succé. Särskilt med tanke på att det är han själv som ska översätta alla texter till svenska.


Bild: DN

8 kommentarer:

Mys liv och hem sa...

Länge sedan jag "såg" till dig.Den musikalen skull ajg också vilja se.

Maria sa...

Ni får väl göra en bastu av den lilla fina timringen! Eller jag hädar väl inte nu?? SÅg bara framför mig en härlig vedeldad bastu där...=)Men på vintern är det klart att man helst vill ha bastun inomhus!

Peace in mind sa...

Bastu är ju helt ok, men Malmö o JCSS kommer att bli ett måste! Kul att se dina ord här:)

Handplockat sa...

go morgon kul att ha hittat hit
ska kika runt här en stund
=)

ha det bäst

Lilla P: sa...

Trevlig bloggläsning. Titta gårna in till oss..

Lilla P

Anonym sa...

Vintern är verkligen lååååååååååång, för lång :/

Trevlig helg!

Anonym sa...

Instämmer om JC Superstar. Den blir säkert kanon med olaS alO (det är ju en palindrom) i huvudrollen...

Anonym sa...

När du besöker Malmö måste du testa Sveriges bästa bastu: www.bastugillet.com

hälsningar L-G