tisdag 14 april 2009

168 timmar utan skärm...

Jodå, jag lever och allt är bra. Det blir lite si och så med mitt bloggande i ganska långa perioder. Tidsbrist? Jovisst. Men jag funderar också en hel del över varför jag bloggar. Vill inte skriva en massa nonsensinlägg, utan försöker att avstå från bloggen när jag inte tycker mig ha något att säga. Risken är att jag tappar läsare, men den väljer jag att ta.
Fick ett, som vanligt, intressant mail av livsstilsforskaren Jörgen Larsson idag. Han skrev såhär:

TV-tittande kan vara både intellektuellt givande och skön avslappning, men det kan också lätt bli en tidtjuv som lägger beslag på en stor del av våra liv. Den 21é april börjar det som tidigare kallades "TV-free week" men som numera har döpts om till "Mental detox week". Här mer information och en uppmaning om att hänga på
Vet inte om jag ska haka på än. Det kommer ganska lägligt. Jag har fullt upp de där dagarna. Ska till Stockholm på utbildning, fixa med dotterns pyamasparty o förbereda en del annat. Hinner förmodligen inte med så mycket TV-tittande ändå. Som vanligt handlar det om att tänka igenom varför man ska göra det. Är det för att utmana min egen karaktär och bevisa för mig själv att jag kan använda tiden till något vettigare, eller tror jag verkligen att det är mentalt utrensande? Ska fundera ett tag till...
/Martina

2 kommentarer:

malve sa...

NÄr det gäller bloggläsare tycker jag absolut att kvalitet går före kvantitet.

Skriv gärna och berätta om ditt tv-beslut. Själv har jag mininmerat mitt tvtittande och tittar nästan bara på House - som är i kväll.

Tone Lindblom-Brunes sa...

Hej! Nu är jag tillbaka efter en längre bloggpaus. Kom in och titta, och kom gärna in till Rabarber!

Önska jag kunde få resten av familjen med på en tv-fri sommar... Tänk så skönt!
Kramar Tone