torsdag 10 juli 2008

Spännande bilder

Jag har tagit med mig min bärbara dator och tomma cd-skivor på semestern. Eftersom att det finns gott om ledig tid under dessa veckor, så ägnar jag mig en del åt familjens digitala foton. Jag sparar, rensar, sorterar, redigerar och bränner skivor. Har insett att detta är något som genererar stress hos mig i vanliga fall. Därför känns det otroligt skönt att göra undan detta nu när tiden finns. När jag ändå håller på så har jag gjort mappar för mammas/svärmors obligatoriska julklapp, nämligen fotokalendern. Så smidigt att slippa stressa med det i december när allt annat ska göras.
Mitt i allt fixande och trixande med fotona så har jag upptäckt att de mest intressanta bilderna, ja, de har 6-åringen tagit. Motiven är oväntade och oftast inte arrangerade. Så mitt tips är att ni vågar släppa ifrån er digitalkameran i sommar. Jag lovar att ni kommer att få se era utflykter ur nya perspektiv.
/Martina

2 kommentarer:

malve sa...

Barnen har fått vår gamla digitalkamera och det blir som du säger ofta spännande motiv. Närbilder på saker som man aldrig skulle komma på tanken att fota...

Tyvärr är vi dåliga på att ta vara på dessa bilder. Allt liggeri en enda mapp, så man vet inte vem som tagit vad. Borde kanske också ta tag i "mappandet".

Anonym sa...

det låter som om du har en underbar semester. samla vitaminer för kropp och sinne så vara det hela vintern!
Kramar Tone