fredag 4 juli 2008

Semester

Vi befinner oss på traditionsenlig två veckors semester på västkustens pärla. Har försökt hacka mig in på brorsans nätverk utan resultat. Nu har jag istället mutat till mig syskonbarnens dator för att få tillfälle att blogga.
Här råder total avkoppling. Vi äter hos mamma och pappa och ligger vid badet och slappar med syskon och syskonbarn i sommarvärmen. Barnen fiskar krabbor och har tångkrig med luftmadrasser och gummibåt.
Jag har glömt att lyssna på flera av sommarpratarna som jag tänkt att lyssna på, men Olle Carlsson den 7/7 får jag bara inte missa. Visserligen kan man väl höra dem på SRs hemsida, men det tar jag mig aldrig tid till. Nä, ska det bli av är det bäst att avsätta tid när programmet sänds. Annars blir det inte av. Åtminstone när det gäller mig.
Läste slut "Flyga drake" i morse. En både vacker och avskyvärd bok som tagit med mig på en annorlunda resa. Rekommenderas varmt.
/Martina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Martina!
Jag har precis läst en annan bok av samma författare som heter "Tusen strålande solar",och den kan jag rekomendera.
Hoppas att ni får ha en skön semester.
Hälsn. Bittan

Tone Lindblom-Brunes sa...

så underbart det låter. hade gärna kunna lägat där och tittat på krabbfiske istället för att gå här och frysa...
kramar