torsdag 4 december 2008

Moster och jag

Det är Barbros dag idag. Grattis moster!!!
Och grattis till mig själv.
Ett av mina andranamn är faktiskt Barbro. Barbro betyder "främmande" och jag undrar vad jag skulle givit för namn till min blogg om det varit mitt tilltalsnamn - "Barbros bakelser" eller "Barbros betraktelser", kanske. Nja, inget känns riktigt rätt.
Jag har under hela min uppväxt blivit uppvaktad på alla mina namnsdagar. Det har känts bra. Särskilt eftersom jag har tre. Vet inte om mina brorsor tycker detsamma. Jag tror inte att deras namnsdagar fått lika stor uppmärksamhet. Åtminstone så har inte jag märkt av dem. Jo, jag erkänner. Jag har varit ganska självupptagen genom åren.
Ha en bra dag, särskilt alla Babsor. Hoppas att ni också blir uppvaktade av era nära och kära.
/Barbro

Inga kommentarer: