söndag 16 november 2008

Givande möten

Har varit i Stockholm på utbildning i veckan.
En av våra lärare är en synnerligen intressant man.
Han har hela världen som arbetsplats.
Ena dagen leder han reflektionen på en förskola i Småland.
Nästa dag möter han lokala politiker i Chile, för att tillsammans med dem bygga framtidens demokratiska samhälle från grunden.
I 60-årspresent fick han ett samtal med K G Hammar.
De samtalade bl a om värdegrundsfrågor, avslöjade han i tisdags.
Det väckte en tanke hos mig.
Om jag skulle få önska mig ett samtal med någon i present. Vem skulle det då vara och vad skulle vi samtala om?
Jag vet faktiskt inte.

5 kommentarer:

SvBG sa...

Mycket intressant fråga! Vem skulle man vilja prata med? Jag tror att jag gärna skulle sitta ner en stund med Nelson Mandela eller Bono. Två fascinerande människor!

Anonym sa...

Åh jag vet precis vem jag skulle välja, inga problem. Dalai Lama. Utan tvekan! Kul att se hur andra tänker.

Tone Lindblom-Brunes sa...

Min dröm är ett långt samtal med Kofi Annan. Han verkar förstå allt...
Kramar från Tone.
PS! Det finns kaffe och nybakade chokladbiscotti här om du har nåt litet tidshål framöver.

Lenox sa...

vem är läraren som fick önska sig K G Hammar?

Anonym sa...

Jag vet vilken lärare det var! HAN är helt underbar och jag skulle kunna sitta och prata med honom en hel dag om det gällde arbetet!

Kram från en annan pedagogista